Брандингът е причината за успеха на вашия хотел. Няма значение дали той е малък, среден или голям, дали предлага само стаи или и други екстри – щом работите с клиенти, брандингът ви е необходим.
Какво е брандинг?
Брандингът представлява процеса на отличаване на Вас и Вашата дейност от цялото море от конкуренция. Той представлява стратегия за визуално и психологическо представяне на вашия бизнес, чрез което клиентите да се научат да ви асоциират и да изберат вас пред останалите. Вашият брандинг е лицето, което искате те да запомнят, и качествата, върху които искате да акцентирате.
Успешната брандинг стратегия включва изготвяне на красиво, креативно и запомнящо се лого, впечатляващ слоган, съставяне на рекламни съобщения, интегриране, изграждане на единна визия и т.н. Днес имаме стотици примери за успешно изградени брандови идентичности – нахапаната ябълка, жълтата мида с червени контури, четирите успоредно преплетени кръга, горящата лисица – и без да е нужно да го казваме, веднага се сещате за Apple, за Shell, за Audi и за Mozilla. Това е успешен брандинг!
Защо брандингът е толкова важен?
Нека погледнем истината в очите – в хотелския бизнес имате стотици конкуренти, които предлагат услуги, подобни или дори по-добри от вашата. Най-вероятно даже и не подозирате колко мащабна е тази конкуренция, но потенциалните ви клиенти знаят, защото правят обстойно проучване преди да вземат своето крайно решение. Не можете да промените факта, че имате конкуренти, но можете да работите така, че да бъдете по-добри от тях.
Откъде да започнете?
Откриването на същността на вашия бранд може да отнеме време и ресурси. Приемете процеса като създаване на един добър литературен герой. Нужно е както да измислите всички подробности около външния му вид, така и да му вдъхнете живот чрез цял низ от качества – трябва да го създадете такъв, какъвто искате другите да го възприемат.
За да направите това успешно, първо, трябва добре да проучите аудиторията си. Запознайте се с нейното мнение, с желанията й, с навиците й, с това какво харесва и какво – не. Това ще бъде достатъчна основа, за да направите първите крачки.
Защо да се доверите на специалисти?
Ако все още нямат достатъчно опит, за да изградите добра брандинг стратегия, най-добре е да се доверите на професионалисти. На тях ще им бъде много по-лесно да създадат вашия образ така, че той да отговори на вашите нужди и да ви представи по възможно най-успешния начин. За специалиста това е просто като Колумбово яйце.
Всъщност чували ли сте историята за Колумб и яйцето? Малко след като испанският откривател направил своите най-големи открития, той събрал всички испански благородници на празнична вечеря. В един момент обаче те започнали явно да омаловажават епохалното значение на неговите постижения с твърдението, че всеки, който има същите знания по география и литература, би могъл да направи същото. Колумб не им отговорил, а само взел едно обикновено яйце и им отправил простичко предизвикателство – той заявил, че няма такъв сред тях, който да може да постави яйцето на масата без да използва помощни средства. Всички аристократи се пробвали, но опитите им, разбира се, не били успешни. Тогава, изнервени, те казали на Колумб, щом е толкова отворен, да го направи сам. Без да се смущава, той ударил яйцето леко в гладката повърхност на масата и благодарение на лекото си счупване, то застанало идеално изправено. „Ама то така всеки може!“ – възкликнали възмутено благородниците. А Колумб им казал: „Всеки може наистина, но важното е да се сети!“
Именно в последното изречение се състои успешната брандинг стратегия. Не е нужно да мислите велики и невиждани до този момент неща. Важното е да се сетите кои са вашите предимства и креативно да ги подчертаете. А специалистите в бранша могат да направят това за вас!