Бумът в строителството

Бумът в строителството на ваканционни комплекси в България преди няколко години създаде доста парадоксални ситуации, в които луксозни (по българските стандарти) сгради са в райони без адекватна инфраструктура, удобства и паркова среда. Днес се сблъскваме с проблема да направим така, че собствениците и туристите както в бутиковите, така и в масовите комплекси да се чувстват добре и да са доволни от почивката си. Това е предизвикателството за фирмите, които управляват ваканционни комплекси. Защото дълги години напред ще трябва да се съобразяваме с недомислията на държавните и общинските политики, разрешили подобно "градоустройство" на курортните зони. Независимо дали е собственик или турист, гостът на ваканционния комплекс иска да почива и да се забавлява. Така, ако преди 4-5 години беше достатъчно предприемачът да продава апартаменти и нощувки, днес клиентът купува допълнителните услуги, а не само ваканционния апартамент. Ако е собственик – инвестира и очаква доходност от инвестицията си, т.е. купува услугите по управление на имота заедно с туристическите атракции, чистотата, поддръжката, доброто обслужване, инфраструктурата, парковата среда, достъпността, публичните услуги в курорта.