Преглед на състоянието

а. Преди да започнете каквито и да било големи промени, трябва да направите обективна преценка на това какво предлагате на клиента и на каква цена. Трябва да разберете коя е основната причина, поради която хората ще изберат Вас или някой съседен на Вас хотел. Вашето предложение трябва да е ясно, без значение дали това е ски-почивка, отдих в планината или стая, близо до центъра на града.

b. Ключов фактор в плана Ви за промяна е да направите преглед на финансовото състояние на Вашата компания. Разполагате ли със свободни средства за големи промени или трябва да импровизирате? Оценете обективно физическото състояние на кухнята, стаите и общите части.
c. Бъдете критични и установете какво липсва за перфектното клиентско преживяване. Понякога проблемът може да е в хигиената, друг път може да е в грубия и неучтив персонал... Намерите ли истинския проблем, то Вие сте го решили наполовина.