Уеб сайт оптимизиране

Всеки добър бизнесмен знае, че един качествен фирмен сайт има силата да работи в полза на бизнеса му 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата и да генерира постоянни печалби. За целта обаче е нужно той да бъде добре позициониран - т.е. в предните места на интернет търсачките. Именно този процес се нарича SEO оптимизация.

Същност на SEO

Search Engine Optimization всъщност представлява подбор от специални похвати, които имат за цел да класират дадения сайт по определeни ключови думи в страницата с резултати на търсачките Google, Bing, Yahoo и др. И колкото по-добра е оптимизацията на сайта, толкова по-добро ще бъде и неговото класиране и съответно ще се увеличи значително и броят на посетителите му.

Колкото и елементарно да звучи, SEO оптимизацията си е цяла наука. Факторите за определяне на значимостта на дадена интернет страница, които търсачките използват, са много и разнообразни - само Google има над 200 различни критерия, по които прави своята оценка. Част от тях са тайна на самите фирми, но повечето, за щастие, са известни - определен брой ключови думи в заглавието и съдържанието на страницата, мета текст с ключови думи, alt описание на снимките в страницата също с присъствие на ключовите думи, средно време, прекарано в сайта, и хипервръзки към страницата от други страници на сайта или от външни сайтове и др.

Видове оптимизация

На кратко характерното за SEO оптимизацията е, че може да бъде вътрешна и външна. Вътрешната, както си личи и по името й, е оптимизация в структурата, в кода и в съдържанието на самия сайт. Според официалните статистики при качествено оптимизиране посещаемостта на сайта се увеличава от 3 до 8 пъти. Външната оптимизация пък, с две думи, представлява осигуряване на връзки в други сайтове с високо ниво на PR. Тя се прави най-вече за сайтове, които имат силна конкуренция, каквато е в хотелиерския бранш например.

Как SEO оптимизацията ще повиши заетостта на Вашия хотел

Днес почти няма хотелиерски бизнес в България - без значение голям или малък, който да не може да се похвали със собствен уеб сайт. Всеки собственик на хотел знае, че нишата е силно конкурентна и затова е нужна и силна, качествена и постоянна SEO оптимизация, която да окаже влияние върху разпознаваемостта му в Google, която в България е монополит сред търсачките.

Най-търсените думи от потребителите в интернет обикновено са "хотели + дестинация" и "дестинация + хотели". Те могат да докарат на сайта Ви много повече трафик и съответно много повече резервации в хотела, като у нас по статистика най-силни са месеците от ноември до март за зимните курорти и от април до септември за летните дестинации.

Обикновено качествената оптимизация се отразява почти веднага във видимите резултати на хотела. Най-често се отбелязва огромен ръст в ранните записвания, който може да достигне до над 300 % в сравнение със същия период за миналата година. А пък чрез увеличаването на средното време, което потребителите прекарват в сайта, се отчита и значително повишаване на запитванията за допълнителните услуги, предлагани от хотела - СПА екстри, масажи и др.

SEO оптимизацията не е всичко

Качествената SЕО оптимизация самостоятелно не би свършила чудеса. Не бива да се забравя, че най-важният фактор за постигането на добри резултати е плод на добре свършената работа на екипа на хотела, както и на услугите, които той предлага. Синергията между всички тези елементи ще допринесе за дългосрочното развитие на целия бизнес.